tisdag, juni 02, 2009

Det regnar, men jag vill ha skyfall

Det regnar i skrivande stund fast inte tillräckligt. Marken blir lite fuktig och våt, men det är ju inte som att trädens kronor bångnar av trycket direkt. Jag vill ha ett skyfall. Det kan gärna får skyfalla i några dagar, tycker jag. Diken behöver fyllas på så att grodyngel får svängrum.

Man kanske borde regndansa? På Wikipedia läser jag att Cherokee-indianerna, som ju utövade regndansande, trodde att regnet som föll efter en sådan dans innehöll tidigare hövdingars andar, och att dessa renade jorden från onda andar. Det låter bra - det finns alldeles för många onda andar som behöver spolas bort.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om paddor och grodor tycker jag en smula mindre om då min hund tog en padda i munnen förra veckan... det resulterade i tre dagars dregel. Mycket bra för paddan men extremt kladdigt för den närmaste miljön rund lurvet.
Däremot får det gärna regna så att allt pollen och damm tvättas bort!

stationsvakt@gmail.com sa...

paljettenq: Tack för tipset - om jag någon gång skaffar skägg och mustasch ska jag inte tugga på en slemmig padda. :-)