onsdag, juni 10, 2009

En Eddie-bänk

Monica Zetterlund dog år 2005. Hon fick en park uppkallad efter sig, och nu skall den parken begåvas med en bänk som är lite speciell: den spelar upp hennes musik när man sätter sig på den. DN skriver om saken. Här är bänken på bild, och under den har jag lagt en ljudsnutt med hennes musik, så att du bättre ska förstå hur det kanske kommer att bli.




Tre år innan Monica Zetterlunds död dog Eddie Meduza, men trots detta försprång har han ännu inte (mig veterligen) förärats någon park. Han kommer säkert aldrig att få nån heller, men vore en enklare bänk för mycket begärt? Den kunde också utrustas med musik. Så här skulle det kunna se ut och låta.



---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

jansson sa...

Jag står bakom den idén helt och fullt!

stationsvakt@gmail.com sa...

jansson: Nra. :-) Meduza-bänken ser ju dessutom, åtminstone i min tappning, skönare ut än Zetterlundaren.

k sa...

Jag är beredd att hålla med, helt seriöst. Man betraktar det som inte är tillräckligt fint nog för kulturetablissemanget som något kriminellt som ska tystas ned. Fast vid närmare eftertanke har väl Lasse-Maja fått allehanda ställen uppkallade efter sig, så sånt där har tydligen någon slags preskriberingstid, så vänta bara :D

stationsvakt@gmail.com sa...

the season: För Eddie krävs det nog en trettio-fyrtio år i preskriberingstid kanske. :-)

Tekrånglat sa...

Men prettokanalen P1 sände ju en dokumentär om Eddie för någon månad sen.
Så, liiiiiiite kortare preskriberingstid kanske?
(Jag tyckte den var mkt bra, dokumentären)

stationsvakt@gmail.com sa...

Tek: Åhå, undras om den finns kvar. Ska kolla.