fredag, juni 12, 2009

Mera Fleksnes

Ser jag tillbaks på min tid som yngre tv-tittare så framstår några upplevelser som extra klart lysande. Jag minns till exempel "N.P. Möller, fastighetsskötare", den var bra. Fan vet varför jag tyckte det, men så var det. Och naturligtvis "Albert & Herbert", den gillade jag som fan. Och såklart: "Fleksnes".

Om jag ska försöka hitta någon koppling dem emellan så blir det att deras humor var väldigt torr. Om detta hade med hur de var uppbyggda dramatiskt att göra, eller om det var skämten i sig vet jag inte, men slutintrycket var torrt. Men ändå roligt.

Nå, nu till det jag skulle komma till. Jag läste nyss att det kommer mera Fleksnes nästa år. Det handlar om den 13-årige Fleksnes. Om det kanske blir i stil med Lilla Jönssonligan eller kanske i stil med Bert vet jag inte, men jag hoppas inte det. Jag hoppas att de lyckas överföra den torra humorn från den gamla Fleksnes till den unga - och att den visas i Sverige.

Gamla och nya Fleksnes.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,
---
Update: Nu finns saken på svenska. Det verkar vara i form av julkalender Fleksnes kommer, så det blir nog - tråkigt nog - ganska barnanpassat.

Inga kommentarer: