lördag, juni 27, 2009

Willy Kyrklund död

Det här lär väl inte ge upphov till såna världsomfattande svallvågor som när Michael Jackson dog, antar jag. Det var via Bokhora som jag såg att Willy Kyrklund har dött. Av honom har jag endast läst Mästaren Ma, som jag märkligt nog inte minns så mycket av, utom att när jag hade läst den kände att jag hade läst något riktigt, riktigt bra. Jonas Thente på DN skriver om den bortgångne författaren, och mer läsning finns i Sydsvenskan. När jag googlar ser jag att Willy Kyrklund har lästs upp/spelats av radioteatern, och jag tänker att det är nog inte helt osannolikt att vi nu får höra en repris av det.

(Om det var han som drunknade vet jag inte, men skärmklippet här ovan kom upp som en av länkarna när jag sökte efter hans död på Google News).
----
Läs även andra bloggares åsikter om , / dn

Inga kommentarer: