onsdag, juli 15, 2009

Sniglar och en demonstration

Här har vi ett gäng sniglar som konsumerar en delvis upplöst daggmask. Om det var sniglarna som mördade masken eller om de hittade dess lik vet jag inte, men jag gissar på det senare. En av sniglarna, den lilla, har en annan färg än de stora.

Sniglar

Vi tar en närmare titt: Den är ju gul! Märkligt, men det kanske är så att den här typen av sniglar är gula när de är små. Mänskliga bebisar kan förresten också vara gula, vilket beror på en liten övergående gulsot, vill jag minnas. En annan förklaring är att det rör sig om en banansnigel, men den teorin låter långsökt.

Snigel

Från det ena till det andra så var jag inne i stan idag. Jag stötte på en demonstration. Jag fick ingen helt klar uppfattning om vad den egentligen handlade om, trots att jag stalkade den med kameran en bra bit.



Det var rätt bra fart på demonstranterna medan de tågade, men när de var framme vid medis tycktes luften ha pyst ut lite grand. Fast innan dess, när demon var i höjd med Mariatorget, plåtade jag en rätt kul skylt.

En rolig skylt.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

Suvi sa...

Så jäkla rolig skylt! Och extra roligt att den pekar på lagens långa arm!

Anonym sa...

Du har gått och blivit en riktig snigelskådare du:-)

Själv har jag inte sett en enda i år. Gott så - i fjol var jag inte glad eftersom de äter chiliplantor.

Leszek Bonikowski sa...

Demonstrationen var emot Stockholmsprogrammet. Kolla Piratpartiets sida.

stationsvakt@gmail.com sa...

Suvi: Mer sånt. :-) (även i vardagen, utanför såna här sammanhan).

mrarboc: Här kryllar det verkligen av dem.

Lesz: Men just den här verkade inte kunna bestämma sig för om den skulle handla om upphovsrätt eller flyktingar. För att en demonstration ska vara slagkraftig måste den vara någorlunda enhetlig. Mitt intryck är att de "digitala" förkämparna droppade bort vartefter.

Leszek Bonikowski sa...

Aktionen kanske var större i cyberspace. Framtiden är helt enkelt här... eller?

stationsvakt@gmail.com sa...

Lesz: Framtiden är oavbrutet här, och medan man tänker den tanken är den redan historia.