lördag, augusti 01, 2009

Bilder från prideparaden, 2009

Prideparaden 2009. Jag stod på Hornsgatan, en bit efter McDonalds, och plåtade. Det blev som vanligt en hel drös med bilder. Här är några.
(Förstoras med ett klick)

Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
Prideparaden 2009
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,
Fler bilder i: Ab, DN, SvD

13 kommentarer:

Blogge Bloggelito sa...

Men varför är bilderna så kokta?

stationsvakt@gmail.com sa...

BB: Är "kokta" fotografslang? Jag gissar att du menar att de är så gulmurriga.
Så här ligger det till, jag lärde mig hur vitbalansen funkar för inte så länge sedan, och att om jag ställer in den på ett visst sätt så blir det så här gulaktigt.
Jag lärde mig rätt nyligen också att dra i reglaget "shadow/highligt" i PS (plus att jag gillar att överdriva).
Tillsammans skapar dessa fasoner det kokta intrycket (om det är vad du menar). Bilderna hamnar en bit från verkligheten, men det är så jag gillar det just nu.
Dock, om jag hade en Canon EOS 5D Mark II, till exempel, då hade jag möjligen haft ett seriösare förhållningssätt till bilder - men en så kamera är jag inte värd. :-D

Blogge Bloggelito sa...

Så länge du vet vad du gör och medvetet vill ha en konstgjord vitbalans så är väl allt i sin ordning.

Ett seriöst förhållningssätt till bilder – är inte det att var eviga dag spendera tid att fotografera och posta på webben?

stella sweden sa...

Rabbisar rabbisar, rabbisar rabbisar...
;)

Magnus sa...

Jag vill ha mera technovikingar - han kom väkl också från en prideparad, om än i Berlin?
http://www.youtube.com/watch?v=_1nzEFMjkI4

Martin Klasch sa...

Kul att se SÄPO-killarna på politikerbilderna. De ser alla likadana ut och smälter inte precis in i detta sammanhang. :)

stationsvakt@gmail.com sa...

BB: Jag känner mig inte seriös. Jag är en dilletant, mer eller mindre.

Stella: Finns det liv så finns det hopp. :-)

magnus: EDn av sönerna meddelar mig att det var nån slags technoparad.

p-e: HomoSäpien. :-)

Ullah sa...

Min första reaktion: att de orkar! Jag orkar å andra sidan inte mycket. Men roligt att få se dina bilder. (Jag märkte inte ens att de var sk kokta.)

(Stella: vadå rabbisar? Fattar ej.)

Anonym sa...

Naturligtvis ska det finnas trekkisar på pride! (underbart!) :)
Bilderna ger en rätt töntig men härlig atmosfär, många guldkorn... framför allt de där man kan se dem som besöker/ser på karnevalen utan att själva delta.
Koka mer!

Martin Klasch sa...

:) HBT/Säk

Dom är liksom så hemliga att de inte kommit ut.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Jag tror att Stella menade att kommentera på posten innan: Hare=Rabbis.

Paljettenq: Det är kul att befinna sig i närheten av människor som verkar glada. Det är inspirerande.

p-e: Eller också har de kommit på ett sätt att äta kakan och ändå ha den kvar - de kan prajda men slipper komma ut. :-D

Anonym sa...

min kompis är med på bilden längst ner =)

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Sedärja. :-)