torsdag, september 24, 2009

Animera youtube-filmer

Jag tror det finns en hel del verktyg därute, såna som gör om YouTube-filmer till animerade giffar. Nackdelen med dem, i alla fall de jag har sett, är att de förgiffar hela filmen. Nu hittade jag en som inte gör det.

GifSoup heter det, och man får välja vilken del (vilka 10 sekunder) av filmen man vill göra om till animerad gif. Man man sätter en startsekund och sen en slutsekund. Lätt som en plätt. Jag valde den första videon som dök upp på YouTube när jag gick in där nyss, och testade med den.

Här är en skärmdump på hur det ser ut.



Och så här blev det.



När man är klar får man välja om man vill ladda ner (tre storlekar av) den animerade giffen, om man vill länka direkt till giffen, eller om man vill använda inbäddarkoden så att man kan stoppa giffen direkt i bloggen.

(Bonus-animering)
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: