söndag, september 13, 2009

Jimmona

Det finns ju en massa bild och fotoredigerare av skiftande kvalitet på nätet, mina favoriter är förresten Picnik och Pixlr. Men bara en tycks innehålla möjligheten att morpha bilder, nämligen FotoFlexer. Jag testade att morpha ihop Jimmie Åkesson och Mona Sahlin.



Det tog flera minuter för'n att pussla ihop bilderna, efter att jag hade dragit mina streck och punkter dit de skulle, men till slut var det klart. Att den ena har glasögon och den andra inte var inte så lyckat, och samma sak med att hans öra syntes men inte hennes. Frisyrerna var också ganska inkompatibla. Men bortsett från det så blev det ändå rätt kul. Här är Jimmona,


---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Stefan Jansson sa...

Blir det ingen animering?

Vore kul att se i sådana fall.

stationsvakt@gmail.com sa...

Steffe: Nix, det blev ingen så. Med tanke på att att det tog så lång tid för bilden att bli klar hade jag nästan väntat mig det, men icke.