fredag, september 11, 2009

Kulturfyran i bilder och om böcker

Jag kör en kulturfyran nu: "Kulturfyran i bilder och om böcker". Kulturbloggen tyckte att 'svara gärna med bilder', så det gör jag.

1: Vem är du ur kultursynvinkel? Säg det gärna med en bild.
- Tja, jag vet inte ens vad en kultursynvinkel är för något, men jag googlade på "Hillbilly" och hittade en gubbe, och sen en båt. Dessa satte jag ihop och fick på så vis fram en bild som möjligen illustrerar vem jag är ur kultursynvinkel.



2. Vilken bok har senast påverkat dig starkt?
- Svår fråga att svara på. Så jag lät hjärnan slappna av för att se om någon bok skulle flyta upp till ytan. Märkligt nog, men kanske ändå inte, så var det Stephen Kings "From a Buick 8" som flöt upp. Om den egentligen påverkade mig starkt vete fan, men åtminstone lämnade den av någon anledning ett avtryck.



3. Vilken bok har du senast lagt undan utan att läsa klart?
- Jag var så nöjd över att jag lyckades läsa den på engelska, men efter typ 250 sidor gav jag upp ändå. Jag talar om Robert Harris "Imperium". Kanske var det helt enkelt så att jag kunde ämnet - den handlar om Ciceros göranden och låtanden - så bra att det blev tråkigt.



4. Visa oss ett youtube-klipp eller bild, som gör dig glad.
- Den här filmen gör mig glad. Skadeglad visserligen, men glad är glad.


---
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: