fredag, oktober 09, 2009

Skogås är rätt okej

"Invånare i Länna har tröttnat på att tillhöra postorten Skogås och menar bland annat att dess dåliga rykte sätter en ful stämpel på deras kvarter. Nu går Huddinge kommun ut med en förfrågan om invånarna vill byta postortsnamn till Drevviksstrand. Men ett eventuellt namnbyte verkar dela upp Skogås i två läger." [TV4]



Sedärja, denna nyhet som mötte mig i morse, var en nyhet för mig. Dessutom förstår jag inte; är det lännaborna som inte vill räknas som skogåsare, eller är det hela Skogås som vill byta namn? Och ännu ett dessutom: har verkligen Skogås så dåligt rykte egentligen? När jag nyhetsgooglar på "Skogås" så ser jag att visst händer ett och annat där, men absolut inte mer än någon annanstans, och det mesta verkar hamna om ungdomsidrott.
---
Läs även andra bloggares åsikter om

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg inslaget, Johnny.
Varför dåligt rykte?
Mkt bråk??
Dåligt underhållna hus?
Urusla butiker??
Vet du?
:-)Hys hopp!
hälsar
Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Det stämmer inte. Nästan allt (utom mitt hus, naturligtvis) är ganska nyrenoverat. Fast det där med urusla butiker kan jag hålla med om.

bea sa...

assa onodig anstrangning men still drevik strand later ratt exotiskt..jag kan saga till alla har att jag inte bara bor i stockholm uta ocksa "drejvajk beach"

stationsvakt@gmail.com sa...

bea: Haha, drajvajk låter ju nästan ryskt. :-)