måndag, november 30, 2009

Dansuppvisning

Jag var på orientalisk dans-uppvisning igår kväll. Jag har varit på det ett par gånger förut - en kompis till mig dansar, och jag brukar videofilma lite åt henne. Man får filma sina närstående och så, men de vill inte att man filmar hela showen, eftersom den filmas med proffskamera och säljs så småningom.

Min brorsa ringde under showen: -Vadå? Magdans? Varför har du inget sagt till mig? sade han. På hans tonfall lät det som att han såg svettiga gamla haremsfilmer framför sina ögon, möjligen barnförbjudna, men det jag brukar titta på är inte riktigt på det viset, utan är uppvisningar efter danskurser. Jag filmade ett par minuter med min gamla vapendragare Canon A580, för att han ska se vad jag menar.


---
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: