fredag, december 11, 2009

Det kan finnas ett värde i att stycka upp bilder

Jag har tänkt ta ett kort på de fina juleljusen över sergels torg ett bra tag, men inte förrän i morse, när jag var tvungen att gå, blev det av. Ganska pampigt faktiskt, när man står där under.



Jag klippte ut en detalj ur bilden. Jag är ju ingen fotograf och så, men jag har i alla fall märkt att delarna av en bild förmedlar olika stämningar, som satta ihop utgör den sammanlagda känslan. En enskild del av en bild behöver inte alls kännas som att den hör ihop med helheten. Det kan därför finnas ett värde i att stycka upp större bilder i minde enheter ...



... eftersom man då, så att säga, får flera bilder på köpet.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Mrs Li sa...

Vad fint!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Mrs Li: Men du var först där du.