torsdag, december 10, 2009

Flaggdag

Jag hissade flaggan nyss. Det är nobeldagen, därför. I bara skjortärmarna var jag ute i det morgongråa. Det var inte särskilt kallt, och luften var så genomfuktig, så det var faktiskt ganska uppfriskande.

Väl inne och tillbaks framför datorn igen hittade jag, på BibliOdyssey , en bunt intressanta bilder. Det är en "Kriegsbuch" (krigsbok) från slutet av fjortonhundratalet. Bilderna är tecknade så att perspektivet i och för sig är helt åt skogen, men så att man liksom ser hur det (krigsgrejorna) är tänkta att fungera. Fast en bild undrar jag lite extra över - är det en badring för att ta sig över vallgravar tro?

Jag gick vidare in i nätet en bit till. Om en stund vandrar jag ut igen, och går och hämtar mig en kopp kaffe, men innan dess vill jag visa en filmaffisch. Jag kan inte bestämma mig för om det är en av de fulaste jag någonsin har sätt - eller en av de tuffaste: The Neanderthal Man.
---
Läs även andra bloggares åsikter om

4 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Neanderthalkillen verkar ha en sån där tantpermanent. Är det därför som du ogillar affischen?

stationsvakt@gmail.com sa...

pseudo: Jag tror det är hela helheten liksom

Henrik Sundström sa...

Jag trodde först det var Chuck Norris

stationsvakt@gmail.com sa...

HS: Haha, ja i sin krafts dagar hade han en liknande kalufs. :-)