fredag, januari 29, 2010

Oscar II - en riktig (logo)typ

Jag tittade på Uppdrag granskning som handlade om att FN:s fredsarbetare köper sex av lokalbefolkningen i Kongo-Kinshasa. I programmet förekom organisationen Folke Bernadotteakademin. När man fick se deras logga tänkte jag: - Fan, det ser ju ut som en gubbe med skägg och mustach! Ja faktiskt, typ som den gamnla Bernadotten Oscar II.



Åtminstone tycker jag det (även om muschen är lite väl Bismarcks-hängig).
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Stefan Jansson sa...

Han dyker upp här och där. Jag lyssnade på Lotta Bromé för ett tag sedan. Där kallade man knugen för Oskar den elfte vilket jag tyckte var ganska så skojigt. Jag mailade in och gnällde och Lotta gick ut med en rättning direkt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Steffe: De borde inte få hatta så mycket med numren på sina namn, kungarna.