torsdag, februari 25, 2010

11:03 - 11:15

11:03, en sol tittar fram över trädtopparna i lunden tvärs över gatan. Det är en tveksam sol som helt säkert inte kommer att orsaka nåt drippdroppande som igår. Men den får duga antar jag, det är ju inte som att man är borskämd direkt.

Jag såg en nixoglyf på ett bilfönster i morse. Klockan var kvart i sju då, och jag spottade den i farten från bussfönstret. Ett hjärta tyckte jag det såg ut som - hoppas det är kvar när jag tar min lunchpromenad.

Jag gjorde ärtsoppa igår. Eller gjorde och gjorde - jag köpte såna där korvar bara. Men jag köpte hackad bacon också, som jag stekte och slängde ner i ärtsoppan, tillsammans med peppar och senap. Timjan glömde jag, men det smakade okej ändå.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lite tips om du har svårt att tyda vissa nixoglyfer :)

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Tack. :-)

Anonym sa...

Ett hjärta...det måste va ett tecken!
/A

stationsvakt@gmail.com sa...

A: Kanske, men på vad. En infarkt?

Anonym sa...

Jag tänkte snarare att dagen hade något inslag av kärlek utöver det vardagliga i beredskap.
/A

stationsvakt@gmail.com sa...

A: Tyvärr inte. Dagen är slut nu, och det enda den bjöd på var ont i magen på grund av överkonsumtion av äpplen. :-/