tisdag, mars 02, 2010

Våren kom av sig

Snö och kyla, våren kom av sig totalt. Mitt bytande från toppluva till keps visade sig vara helt felplanerat, det fick mina öron erfara när jag gick till jobbet på morgonen och kände dem smekas av isvindar från sjön.

Jag gick förbi en reklamskylt som visade upp en jeansskjorta från H&M för 149 spänn. Sedär, tänkte jag, ett någorlunda normalt pris.



Jag hade nämligen läst i Metro, på tåget in, att jeansskjortor skulle vara vårens grej, och att de var idiotiskt dyra. Metro skrev inte att de var det, men jag såg ju priserna. Jag behöver förresten inte köpa en jeansskjorta, för jag har redan en sån. Tjock och styv som en jeansjacka är den, och säkert 15 år gammal. Den verkar outslitbar.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Påminner mer om en gammal stel pressening så länge det är den gamla sortens jeansskjortor man pratar om.Möjligt att dagens modernare har en annan textilblandning !?.

Pelle

stationsvakt@gmail.com sa...

Pelle: Haha! "en gammal stel pressening" var en väldigt träffande beskrivning på min jeansskjorta. :-)