lördag, maj 01, 2010

1:a maj i kungsan

Jag går själv inte i demonstrationståget den 1:a maj, men jag har kompisar som gör det. Jag brukar sammanstråla med dem i kungsträdgården, och sen går vi ut och käkar. Idag nere i kungsan fick jag för mig att filma fontänen där. En minut är filmen.



Det var 1:a maj som sagt, och således en del viftande med röda flaggor. Som den här till exempel, som såg lite malplacerad ut mitt emellan NK:s logga och en gammal kung.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

Geobastard sa...

Visst är Sovjets flagga mycket snygg. Men att gå med den i ett demonstrationståg visar på enorma brister i historiekunskaperna.

Johnny sa...

Geo: Haha, jag har en känsla av att om du hade varit där och inspekterat bokborden och liknande, så hade du hittat mer att anmärka på. :-)
Man får ta't för vad det är, sånt liksom går med territoriet, som det (inte) heter.

P-E Fronning sa...

Hm, ja den fungerar inte ens som ironi om det inte var någon från andra flanken som beblandat sig.

Johnny sa...

p-e: Den känns lite passe liksom. :-) Men snygg, som sagt.