lördag, maj 01, 2010

Några demoner och nån huling i valborgselden

Elden jag hamnade vid var ganska liten, och dessvärre snudd på utbrunnen, så att hitta demoner i den var inte lätt. Ja, jag skrev ju om hittande av sådana i förra posten. Vad som sedan försvårade hittandet nu dagen efter var ett fall av äkta gammal svensk bakfylla.

Men jag gjorde i alla fall ett försök. Och jodå, efter en stunds betraktande trädde de fram, demonerna, fasorna och en liten huling. Jag streckade deras konturer härunder, men såvida man inte öppnar upp mellanbilden så syns de inte så bra, så den sista bilden visar bara konturerna, minus elden. En del skulle kalla dem gulliga, men jag tycker de är rätt ruggiga.





Nåväl, allt är inte eld här i livet, utan en del är vatten också, och i den dunkla valborgsnatten kan röda stugor spegla sig däri. Den här bilden tog jag i går natt. Jag tycker den ser otroligt lantlig ut, men det är på söder i Stockholm.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Hela brasan ser ju ut som en drake!

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jag förstår vad du menar. Eller en svan.