lördag, maj 15, 2010

Borta vid badplatsen

Hojade iväg till ett bad borta i trånkan. Brukade bada där förr - när barna var små och även när jag själv var det. En flytbrygga leder bort till en ö som ser ut sisåhär.



Förr i tiden, när jag badade där, då fanns ingen brygga. Man fick simma dit, och i början på badsäsongen brukade man bli anfallen av måsar som hade sina ägg ute på ön. Det var bättre utan brygga, tycker jag, för nu har klottrare tagit sig ut till ön och klottrat. Jag vet inte om jag har nämnt det förr, men jag h a t a r verkligen när naturen klottras ner.



Bilden här ovan stämmer inte riktigt. Eller rättare, den stämmer förvisso, men avståndet från ön in till stranden är inte alls sådär långt i verkligheten. Jag gör som jag brukar - jag skyller på kameran. Filmade förresten en liten snutt också. I slutet ser man min cykel.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Daniel sa...

Jag noterade roat hur en and skrattade när du sa "här är den, min cykel". :D

Men andjäveln har såklart fel. Stilig hoj.

Elisabet. sa...

Ja, den var tjusig. Jag hade inte trott att du skulle han en vit cykel .-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Geo: Haha, nu hörde jag också anden.

Elisabet: Jag kanske borde måla om den.