torsdag, maj 20, 2010

En liten murgröna

Nämen kolla vad gulligt! En liten murgröna i en liten olivoljeflaska. Det är jag som har stoppat kvisten i flaskan, och den står framför mig på jobbet. Jag gjorde det igår.



Men kommer den att klara sig, slarvigt sliten från sin moderplanta som den är? Och hur ska jag göra när jag går på semester om en månad? De sydeuropeiska ekonomierna rasar ihop som korthus, i Thailand bränns och dödas det, och på Island spyr underjorden upp plymer av aska - men kommer den att klara sig? Jag som inte har gröna fingrar.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

Monet sa...

Jag tror ju förstås att du stoppat den i en flaska som innehållit balsamvinäger, inte olivolja.

Och det kanske är avgörande för hur det går?

stationsvakt@gmail.com sa...

Monet: Där hade du rätt. Men skitsamma, huvudsaken är att den numera innehåller vatten. :-)

Anonym sa...

Du begriper väl att du måste ta den med dig hem över semestern?
/A

stationsvakt@gmail.com sa...

/ A: Nä, då är det ju ingen sport.