lördag, juli 31, 2010

Bilder på prideparaden 2010

Det har kommit att bli så att jag alltid fotar prideparaden. Varenda år gör jag det, sedan några år tillbaks (t.ex. 07, 08, 09), och Stockholm Pride 2010 blev inget undantag. Jag stod nere vi Slussen och trängdes med folkmassan den här gången, vilket var en skön omväxling mot tråkiga Hornsgatan/Ringvägen.

Bilderna är - om man trycker på dem - 1200x800 bildpunkter respektive 800x800 bildpunkter.







































---
Läs även andra bloggares åsikter om , prideparaden 2010, stockholm pride 2010
ab, svd, dn, exp, sydsv
---
Update:
Äsch, fuck it! Det är ju faktiskt, nu när jag tänker på saken, rätt sorgligt att bilderna man tar inte alla får sina 15 pixels of fame; de flesta, de som inte läggs upp i bloggen, hamnar i en mapp för att aldrig mer betraktas. Inte för att de skulle vara motivmässigt sämre på något vis, utan helt enkelt bara på grund av att man inte kan lägga upp oändligt med bilder, det skulle man inte palla. Nå, för att i alla fall lite grand råda bot på saken slänger jag upp 20 bilder till.




















12 kommentarer:

Rabbi von Sydow sa...

Nice, jag fotade också! -->

http://stockholmsmygstyle.blogspot.com/2010/07/pride-festival-2010-strandvagen.html

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Härliga, fina bilder! Snacka om färgklick i det annars rätt grå Stockholm! Önskar jag varit där!

Plastfarfar sa...

Vi har varit på Slussen och sett paraden i flera år, men den här gången gick det inte. Tack för bilderna! (Och jag är nog allt lite avis på din kamera)

Unknown sa...

Tack för bilderna. Fantastiskt kul att se. Kunde själv inte vara med.

Peace in mind sa...

Åh fina bilder...och jag snodde en rakt av. Den m Barbro Westerholm o NYAMKO SABONI i latexkostym. Nacka mig eller blocka eller nåt. Förlåt:)

stationsvakt@gmail.com sa...

RvS: Såg det. Vajert!

Fatou: Man kan inte vara överallt. :)

pf: Man jag säga att jag var din Slussen-vikarie då. :)

lars-åke: Tack själv.

Pim: Det var lite Halle Berry-Cat Woman över henne.

Peace in mind sa...

Jag blev helt lycklig över bilden. Fast Berry är väl lite hetare kanske:)

stationsvakt@gmail.com sa...

Pim: Ja, hon är nog det.

Anonym sa...

Nja, att dratta omkring och visa musen eller pillevitten på stadens gator bara för att man har en homosexuell läggning är allt för svårtolkat rent IQ mässigt men säkert roligt som omväxling.Även Romarna hade ju dessa inslag genom sin historia på statliga bordeller där likartade sexuella läggningar kunde byta kroppsvätskor men varandra.Rom förföll som sagt var med tiden där man säkert hade roligt så länge det varade.Risus abundant in ore stultorum. Acta fabula est, plaudite. :)

Pelle

stationsvakt@gmail.com sa...

Pelle: Jag har bevittnat den där paraden säkert sju-åtta gånger nu, och jag har faktiskt aldrig sett någon snopp. Däremot har jag sett ett antal tuttar.

Gerda sa...

Fina bilder, jag kopierade ett par där jag själv var med.

Gerda

stationsvakt@gmail.com sa...

gerdatransa: Vad kul, det gjorde du rätt i.