onsdag, augusti 04, 2010

Djungligt

Idag regnar det. Alla vi väntande pendeltågsresenärer trängde ihop oss i de tre ganska nya vänthytterna på perrongen. Hytterna har ingen dörr, men är ändå "hyttiga", och alltså inte öppna som en busskur. Naturligtvis - mitt bland oss andra regnvåta och värmeavdunstande ihoptränglingar - stod där en rökare. Det ÄR inte rökförbud där, men ändå är det märkligt hur en del kan vara så fullkomligt okänsliga för sin omgivning - för att inte säga fullständigt dumma i huvudet - att de röker där.

Nåja, det var inte om idag jag skulle skriva, utan om igår. Igår regnade det inte, i alla fall inte där jag befann mig, och igår morse befann jag mig på nämnda pendeltågsperrong. Det hade nog regnat under natten, men nu var det rätt skönt ute och den fortfarande sommarvarma marken fick nattens regn att dunsta; en varm dimma omslöt mig och nejden runt omkring och utsikten så långt man såg.

Det är inte Malaysias djungel, utan utsikten från Skogås pendeltågsstation en dag i början av Augusti.

Jag tänkte att fasen vad exotiskt det ser ut, så jag halade upp kameran för att kunna visa det i bloggen. Visst ser det djungelaktigt exotiskt ut.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: