torsdag, september 30, 2010

Dimma

Tänk om man för en gångs skull skulle ge fan i att sova bort helgen och ge sig ut tidigt. Och hoppas på dimma, sån som var i morse (åtminstone där jag bor). Tänk om man kunde ha den disciplinen, då skulle man antagligen kunna ta en del fina bilder. Dimman är förutom att vara fin och spännande ganska exotisk, när man tänker på saken. Jag läser på Wikipedia:

Mellan dimma och moln finns ingen principiell skillnad, endast att moln inte når marken.

---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Just precis det gjorde jag i morse. Gav mig ut och fotade, och njöt av, dimma.

Vaknade klockan 7 och tänkte egentligen försöka sova en stund till, men slängde en blick ut genom fönstret... Fort på med lite kläder och så ut med kameran.

Magiskt, var det.
Svinkallt, men magiskt. :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Ulrika: Fina bilder! Fint landskap. Du har nog ofta dimma eftersom du tyck bo nära vatten. Jag har förresten också en sjö i närheten, det kanske är dit man ska gå.