måndag, september 27, 2010

En i varje

Talesättet säger ju att sjömän - eller åtminstone vissa av dem - har en flicka i varje hamn. Jag kom att tänka på det när jag var i Trångsund igår, där de har en tandläkare i varje fönster.



Bonus: När jag googlade efter talesättet (jag var osäker på om det skulle vara flicka eller kvinna) upptäckte jag att (1): Jag hade bloggat om en flicka i varje hamn redan för tre år sedan, och (2): Ett annat kul talesätt hittade jag här: "Det är inte nog med att sjömännen har en flicka i varje hamn, jag har hört att de har en sextant ombord också!".
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja ... och jag tendens till ont i en redan rotfylld tand.

Det här bådar inte gott.

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Man borde väl inte kunna ha ont i en rotfylld tand. Jag gissar på inflammation i tandköttet eller ont i en alldeles närliggande tand.

Stefan Jansson sa...

Sextanter kan vara bra att ha i vissa situationer.

stationsvakt@gmail.com sa...

Steffe: Antagligen stämmer det.