söndag, oktober 03, 2010

Färglägga



Här tänkte jag försöka skriva nåt smart om färg respektive svartvitt, nåt om skillnader och om förhållningssätt och liknande bla bla. Men jag kommer inte på nåt smart, utan nöjer mig med att konstatera att det är rätt kul att färglägga svartvita bilder.



Förresten, nu minns jag en sak från många år tillbaks. Det var en tjej jag kände som brukade färglägga svartvita bilder. Det fanns inga datorer i var mans hem på den tiden, utan hon gjorde det för hand. Använde hon akvarellfärg på hemmframkallat glansigt papper? Jag minns inte - jag minns inte ens hennes namn. Men jag minns att det blev jävligt snyggt.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det blir snyggt. Och inte begriper jag hur man gör, men är glad att andra gör det ,-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Det är lätt. Det finns till och med program på nätet som fixar't. Pixlr, till exempel: http://pixlr.com/editor/