onsdag, oktober 27, 2010

Såna kläder

Jag kom just att tänka på att vad coolt (jag kommer inte på nåt mer passande ord än coolt - möjligen flådigt) det vore om man hade Månbas Alpha-kläder. Ännu coolare vore det om man var ett helt gäng som hade det samtidigt, kanske i nåt sammanhang, typ bloggträff eller liknande.




Jag säger det naturligtvis, och tänker tanken som, ett skämt, men ju mer jag tittar på bilderna börjar jag tänka, och nu på allvar: Vill ha!
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

13 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jaså, är det på det viset nu?

För inte så länge sedan tycks jag minnas att herrn sydde eller gjorde sig en slags kaftan .-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Kaftanen gäller fortfarande, och ibland har jag till och med ett bälte på'n - för den medeltida looken.

Elisabet. sa...

Haha .., ja, det förvånar mig inte ,-)

Å, vilket härligt original du är!

Petra sa...

Det finns väl massor av Star Trek Convent du kan gå på ? :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Petra: Men hur många Månbas Alpha-convent? Och dessutom, det vore ju att vara klädd så i ett mer normalt sammanhang än på ett convent som vore grejen ju. :)

Mira sa...

Gudihimlen!!! Månbas Alpha! Den hade jag glömt! Och jag ska vara SF-freak...

stationsvakt@gmail.com sa...

Mira: Den här boxen är är rätt billig:
http://cdon.se/film/m%C3%A5nbas_alpha_-_vol._1_(4_disc)-943006

Martin Klasch sa...

Det är lite 60-tals unisexmode á la Herrgård. Kör på bara! Kanske du kan skapa ett gäng som kan ut och slåss som i The Warriors. Vad ska ni heta? The Johnnys? The Månbasers?

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e_ The 1999:ers, The Moon Basers, The Mooners. Nåt sånt ja. :)

Hmm sa...

Månbas Alpha-kläder! Hepp jag är på :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Hmm: Nästa sommarmode? :)

Jag och mina små sa...

Tänk att glida in på jobbet i dessa kläder och inte yppa ett ord om just klädvalet! Extra kul skulle det vara om man var några stycken också. Speciellt i lunchmatsalen :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag och mina .. : Det vore riktigt kul . Och om nån säger nåt om Månbas Alpha eller Sci Fi i största allmänhet ska man verka helt ovetande.