torsdag, november 18, 2010

Kaffeskylt?

Nu var det ett tag sedan jag fotade skyltar senast. Det har inte blivit så många på sistone - mycket pga att jag bara hinner röra mig inom ett visst område på min lunchrast (det blir sällan på fritiden), och skyltarna inom det området är vid det här laget redan fotade.

Men det finns ju skyltar på närmare håll vetja, till exempel i Google Maps. Nyss knallade jag virtuellt en sträcka längs Circus Maximus i Rom, och då fick jag se en liten skylt stå där, fint skuggandes den sorgligt nerklottrade gamla muren.


Jag tittade närmare, vilket förvisso gör bilden större men samtidigt suddigare. Vad menas med den här skylten tro - vad vill den säga?



Kan den betyda: "Här finns det kaffe" kanske? Jag tycker att det ser ut som en kaffekanna där till höger. En skvätt mjölk till vänster? Fan vet ...vet du?

4 kommentarer:

Mira sa...

Ok... Men då undrar jag stillsamt... Var finns kaffet? Runt hörnet? Bakom muren? Under skylten? Definitivt mjölkskvätt där till vänster!

stationsvakt@gmail.com sa...

Mira: Jag såg inget kaffeställe där. Kolla runt själv.

Pumita sa...

Jag tycker det ser ut som anden i flaskan. =)

stationsvakt@gmail.com sa...

Pumita: Ja med lite fantasi så. Ja faktiskt.