fredag, februari 11, 2011

Hål i berget

När det kommer till hål blir det inte mycket plåtande nu för tiden, men då och då med jämna mellanrum dyker de upp i min väg. Det senaste var den trettonde december, och idag blev det ännu ett. Jag tog en sväng runt Wasa-museet och blev då varse, invid en träport i berget mittemot museet, något som liknade ett hål.


Lågskor hade jag på mig, eftersom detta hände sig på min matrast, lågskor och kostymbyxor. Så det var med viss bävan jag tog det första steget ut i den knähöga snön. Några pulsande steg senare var jag framme. En doft av jordkällare strömmade ut ur hålet.


Sedan lindade jag kamerabandet runt handleden, slog igång kameran och frigjorde blixten, och sedan tjoff!! bara, in med underarmen i hålet och knäppeliknäpp. Klart. Så här såg det ut därinne.

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Gud, så spännande! Tänk, vilken thriller om där hade varit något annat du fångat på bilden ...

Ett par fötter som tittat fram under bråten ....

stationsvakt@gmail.com sa...

elisabet: En luffare som har gått i ide. :D

Daniel sa...

Fötter.. Tänk om du fångar någon på bild som tittar rakt in i kameran... Jag hade kissat på mig av skräck.

stationsvakt@gmail.com sa...

Daniel: Det skulle jag garanterat med.

Lotten Bergman sa...

Vilken väldigt tydlig och klar bild -- men vad ÄR det där blommiga? Jätten Jorms kudde? Eller bara ett ovanligt stort påslakan?

(Oj. WV är "fullemat". Hm.)

stationsvakt@gmail.com sa...

Lotten: fasen vet.

Plastfarfar sa...

Dystopi. De sista överlevandes sista tillflykt. Vad hände med dem?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Zombierna tog sig in genom en alternativ ingång, och överraskade flyktingarna i sömnen.