tisdag, april 05, 2011

Förr

Har bloggat länge nu. Den första bloggen finns inte kvar, men "wayback machine" kan hitta rester av de gamla artefakterna man har lämnat efter sig. Den allra, allra första bloggen är totalt borta, men den innehåll inte mycket information, vad jag minns. Rester finns dock att hitta från April 2003. Här är några snuttar (bara inledningarna av posterna finns kvar) från då:

25 april 2003
Ok, jag startar här. Jag hade en journal på "Blogger" ett tag, men jag gillade den inte. Testar här i stället. Detta är min gamla journal: Thursday, April 24 Sitter på jobbet, lite lugnt nu...hade en lära nyss, med ett svårt Polskt ...

25 april, 2003
Gjorde lite ändringar i färg och sånt. Borde sova. Ska upp och jobba snart ...

27 april, 2003
Sitter på jobbet igen, vid foten på kung Cheops pyramid. Tvärs över gatan, i lunden (som börjar bli grön nu), såg jag just en ekorre som skuttade omkring (Marie Ekorre har varit barnvakt till mig när jag var liten). Polisbilar cirklar hit och ...

29 april, 2003
Sticker in några boktips här: Fängelsestaden - Sam J Lundwall Ubik - Philip K Dick Rymdväktaren - Peter Nilson Shikasta - Doris Lessing Om någon läser detta, och brukar göra som jag alltid gör; står på biblioteket med ett stort fr ...

29 april, 2003
I höstas, när alla löven hade fallit ner på marken, i lunden tvärs över gatan, så körde de med mossrivare. Löven blev praktiskt taget till mull på en gång. Detta måste ju vara det smartaste sättet. Man har ju hört att löv skall ligga k ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kvalar väl lätt in i kategorin bloggveteraner? :-)

Hasse

stationsvakt@gmail.com sa...

Hasse: Det kan man säga. Fast det finns de som har haft bloggliknande grejor sedan mitten av 90-talet.