måndag, maj 30, 2011

Favoriterna

flickr finns ju invid varje bild möjligheten att trycka på en liten stjärna och därmed göra bilden till en favorit. Och på så vis samlas bilderna man stöter på, gillar och favoriserar på ett och samma ställe på ens konto, öppet för var och en att titta på.

När jag tittar på folks flickr-bilder, och även på bilderna på deras bloggar, försöker jag alltid se vad bilderna de har tagit säger om dem själva. Antagligen sägs en hel del, och sen är det upp till mig att tolka. Jag är rätt dålig på det förvisso, men det gör det hela mer intressant.

Men minst lika intressant är det att titta på folks favoritbilder, bilderna de har samlat på sig, för ofta (detta gäller åtminstone mig) är man rätt snabb på att favorisera. Man tänker inte efter, och det är det spontant gjorda, sagda och uttryckta som nog säger mest om en person.

Här är förresten mina favoriter (hittills) på flickr.
(Och som bildspel, om man gillar det bättre)

---
Update: På tal om flickr så har jag upptäckt att mitt favoritmotiv där tycks vara människor som sitter ner. Jag kollade just, och sedan i Mars har jag tydligen plåtat 125 bilder på människor som sitter i olika former och fasoner. Vad beror detta på? Antagligen nån slags slöhet och fantasilöshet från min sida. Måste bättra mig där.

8 kommentarer:

Barbro Binda sa...

Jag hittar ingen stjärna att trycka på för att visa att DU är en av mina favoriter :-)

Inte är det slött och fantasilöst att fota sittande objekt, fortsätt med det, du är ju bra på det!

stationsvakt@gmail.com sa...

BB: Tack, vad snällt sagt.
På flickr måste man nog vara medlem för att skaffa sig favoritbilder.

Anonym sa...

Det var många härliga bilder bland dina favoriter. Jag gillar ju gamla bilder så den av damerna från Ydre var nog min favorit, tätt följd av small fire snake.

Hasse

stationsvakt@gmail.com sa...

Hasse: Ja på tal om fire snake så är fotande av eld och glöd väldigt roligt, och jag kommer nu att tänka på att jag vill göra det lite grand i sommar.

Anonym sa...

Eld har en nästa hypnotisk inverkan på mig, jag kan sitta och titta in i lågorna och glöden nästan hur länge som helst. Konstigt att nman inte har blivit pyroman! ;-)

Hasse

stationsvakt@gmail.com sa...

Hasse: Då hade du legat pyrt till.

paradox55 sa...

Kolla in dina favoriter. Det genomgående temat är linjer. Kolla lite på bilder med kurvatur eller som är osymmetriska.

stationsvakt@gmail.com sa...

Bengt: Tack. Du har nog fan lite rätt där.