lördag, maj 28, 2011

Marathonhänder

Efter mitt lördagliga simpass tog jag en sväng förbi Söder Mälarstrand. Detta eftersom jag visste att Stockholm Marathon skulle springas förbi där. Kamerans batteri var inne på sluttampen, så jag plåtade lite hejvilt bara.

Efteråt, när jag satt hemma framför datorn och kollade in bilderna jag hade tagit, noterade jag att de kvinnliga löparna höll sina händer på alla möjliga vis, medan männen höll sina ganska likriktat knutna.

Nå, det var ju inte så rakt av. Vissa män höll händerna konstigt och vissa kvinnor höll händerna knutna. Men på det stora hela, menar jag – som en tendens liksom. Fast jag kan ju ha fel. Här är i alla fall några exempel.

hand1hand2hand3hand4hand5

ab, exp, svd, dn

4 kommentarer:

Barbro Binda sa...

Tror tyvärr att det är så att många män tror att kraften sitter i den knutna näven. Nedärvt?

stationsvakt@gmail.com sa...

BB: Tja, inte vet jag.

Betty sa...

Jag måste verkligen kolla hur jag håller mina händer när jag springer.

stationsvakt@gmail.com sa...

Betty: Jag med. :)