söndag, augusti 28, 2011

Växter i Stockholm - en studie i botanik

Ett gästblogginlägg från Jonna.

Mitt på busstorget vid slussen finns det gömmor. När man står bland bladen syns man inte alls om man inte vill. En av några platser i Stockholm som lika ofta används som toalett och myshörna.

Kanske inte samtidigt...

gömma

gömma i

På Swedenborgsgatan finns en stubbe. Stubben har stubb, eller nästan skägg. Jag vet inte vilket jag föredrar, skäggstubb eller stubbskägg.

skäggstubb stubbskägg2

skäggstubb stubbskägg

“Målad maskros håller längst”
håller längst

En allt för sen kväll, eller alldeles för tidig sensommarmorgon, lyser björklöven.

nattprommenad

Min farmor säger alltid att om det är mycket rönnbär blir det en kall vinter.
Hon hade rätt förra året...
Jag vill inte ens tänka på vintern som kommer om det ser ut så här första veckan i augusti.

kall vinter

Med denna bild vill jag officiellt svära på att jag inte kommer klaga över vintern, SL eller snörelaterade problem i år.
Varken på Facebook, i SMS eller IRL.

Eller okej, jag ska försöka i alla fall.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack du för mig okända Jonna, som delade med dig av bild och text.

Och till Johnny förstås, som också delade med sig ,-)

Elisabet. sa...

ps. Jag älskar såna där texter som "räkna årsringarna" eller i ditt förra gästinlägg, den vita lappen med "Folke hävdar nödvärn" ..-) ds.