måndag, september 12, 2011

Jag och Wordfeud

Det där spelet då, det alla jäklar som har "smartphones" spelar: Wordfeud - det spelar även jag nu. Sedan några dagar gör jag det. Jag spelar mot flera stycken, och behöver inga fler att spela mot. Det här är alltså ingen invit.

Jag spelade aldrig Alfapet som barn. Har aldrig provat. Men jag har alltid trott mig vara hyfsad på ord, så när jag började spela Wordfeud trodde jag nog att jag skulle vara rätt hyfsad. Är jag det? Icke.



Jag förlorar mot alla. Mot ungdomar och vuxna  - och den jag har förlorat mest mot kom till Sverige när jag redan var vuxen. Vad fan är detta?! Ja vad det än är så är det dåligt för självförtroendet. Mycket dåligt.

Förresten, jag var tvungen att kolla upp hur fan man uttalar man Wordfeud, för jag märkte att jag körde med några hemsnickrade och ganska obegåvade varianter: Vördfevd, Vööördfåjd och liknande. Så här uttalar man Wordfeud:  Wördfjood.

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nu har jag ingen i-phone, men om jag hade och förlorade mot dig .., då skulle man ju bli k n ä c k t ,-)

Ja, som du har beskrivit din förlorar-resa, alltså.

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Haha, ja så kan man ju se på saken. :)

Miss Gillette sa...

Jag var tvungen att kolla vad detdär var (häromdan faktiskt, inte nu) eftersom jag, som inte tänker skaffa nån smartfåne, fått reda på att man kan spela det online på en helt vanligt dator också. Och så var det Alfapet.

Det finns en supermärklig motsättning hos mig som yttrar sig så att medan Boggle är bland det roligaste jag vet, så är Alfapet/Scrabble pisstrist. Det är inte för att jag är kass på det, för jag är rätt bra på att vränga till ord. Det är själva spelformen som för mig är helt bedövande tråkig. Jag förstår inte varför, jag borde gilla de här spelen, men nej.

Som för mig blir det inget Wordfeud vare sig i lur eller burk. Och jag drar en lättad suck över att ännu en tidstjuv får vända hem tomhänt.

Miss Gillette sa...

_Så_ för mig, alltså. I sista stycket.

stationsvakt@gmail.com sa...

Miss: Tidstjuv var ordet. Fast det där med att inte tänka sig skaffa smartphone, det håller nog inte. Det är som att säga att man inte ska skaffa platt-tv. Det finns nog snart inget annat alternativ.

Miss Gillette sa...

Sant -- och faktum är att jag har förälskat mig lite i en Xperia Mini -- men jag menar att jag inte kommer att ha nåt surfabonnemang, utan fortsätta med mitt nuvarande.

Nu kan du gärna få reda ut skillnaden mellan smartphone och android också om du vill -- Xperian är väl det senare men inte det förra? Eller jag har antagligen fått alltihop om bakfoten. Ja, du ser ju hur viktigt detta är för mig.

stationsvakt@gmail.com sa...

Miss: Egentligen har jag ingen aning om vad jag pratar om, men som jag har förstått saken så är både iPhones och de androidbaserade mobilerna sk smartphones. För mig är det när telefonen är kopplad mot internet och kan ha appar och allt det där.