fredag, oktober 14, 2011

14 Oktober. Ca 12.20

Kära dagbok, jag avslutade nyss, under ett toalettbesök, ljudboken Misstaget. Den var rätt okej - ungefär som de andra böckerna i serien om övermänniskan Jack Reacher - underhållning som passar rätt bra faktiskt, på till exempel toaletten.

Jag går in i mediamappen på mobilen, plockar fram ljudboksfilen, kastar den. Vänder mig åt vänster. Tittar ut. Kisar - det är soligt.  En man med trenchcoat och ryggsäck står en bit ut mot gatan. Han kastar en skugga som är dubbelt så lång som honom själv. Jag börjar fundera över detta plagg, trenchcoat. Så jag hoppar över till Wikipedia, eller "Wickan", som jag kallar det, och läser på lite. Rätt intressant faktiskt.

Men nu ljög jag för dig, kära dagbok. Inte om trenchcoaten, men om att jag kallar Wikipedia för "Wickan". Det gör jag inte. Skulle känna mig töntig om jag gjorde det.

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

nä - 'Vickan' - det är ju Kronprinsessan! (visserligen är det ju bara ett enkelt 'V' i hennes fall - men uttalsmässigt märker man ju ingen skillnad...)

stationsvakt@gmail.com sa...

Marianne: Vem vet, prinsessan Vickan kanske är som ett levande uppslagsverk. Det kanske var det Daniel föll för.