fredag, oktober 14, 2011

14 Oktober. Ca 15.30

Kära dagbok, eller deer diarrhea, som det (inte) heter på engelska, jag har haft rast. Jag har gjort vad jag brukar göra - jag har gått. Eftersom ljudboken just var färdighörd fick det bli musik i lurarna. Den här lyssnade jag på i början av promenaden.



Jag knallade längs Strandvägen, lite hit och dit bara. Tänkte inte på nåt speciellt. Var nog förresten rätt tom i huvudet. Kände möjligen ett lätt kaffesug. Plåtade lite med mobilen.



Jag passerade ett ställ med löpsedlar. Expressen sade att man kan få demens av dålig sömn. Tja ... jag sover rätt dåligt; alldeles för oroligt, alldeles för kort. Kanske därav tomheten i huvudet. Nåja.

Sedan, kära dagbok, såg jag streck i himlen. De bildade ett kors. Längs gatan, eller strandpromenaden, där jag gick löpte en linje av korsformade lyktstolpar. Denna dubblering fick mig att fundera över ifall det betydde något, nåt omen kanske.



De flesta skulle nog kalla vädret för fint hölstväder, och jag skulle hålla med om det. Ja, så fortsatte jag att gå hit och dit på Strandvägen, tills rasten började närma sig sitt slut. På vägen tillbaks till jobbet lyssnade jag på den här.

Inga kommentarer: