måndag, november 14, 2011

Lera, "På minuten" och frost

Igår var det fars dag. Dottern kom ihåg (men inte sönerna, vilket nog är ett arv från undertecknad). Hon gav mig lera och färg. Jag funderar på att dela upp leran i sex delar - skapa mig ett gäng små horrokruxer.



Det blir en hel del radio i lurarna när jag är ute och knatar, och ibland råkar det bli "På minuten". Ofta är det programmet rätt kul, men lika ofta är det rätt jobbigt. Igår dock, när de pratade om en knarkande schimpans, var det rätt kul.

[spelaren syns nog inte i Google Reader]

I morse när jag gick till jobbet noterade jag att bilarna på parkeringen hade ett frostlager på sig. Kepsväder. Så nu tycks vintern till slut vara på väg.



Men faktiskt, redan för över en månad sedan, den tolfte oktober, gjorde vintern en liten framstöt.

Inga kommentarer: