torsdag, december 29, 2011

Liten försommarkavalkad

I och med att vintern inte alls har tagit fart som den normalt borde känns det som att vi befinner oss i en enda lång nu-är-sommaren-verkligen-helt-slut-period. Därför känns sommaren helt jäkla onormalt avlägsen, både den förra och den kommande. Det är lite limbo-tillstånd över det hela.

Jag bläddrade lite i min fotokatalog; fanns det ens en sommar för bara ett halvår sedan? Jag var tvungen att kolla, för det kändes inte så. Men jodå, det fanns en sommar då. I dagarna för någorlunda precis ett halvår sedan var den i faggorna att rulla igång. Och så här såg det ut då, åtminstone tidvis, och sett genom mina ögon.

Svensexare 2
Vitskägg
Slö jobbare
I skuggan av rollatorn
Pratar i mobil 1
Det är fult att peka
Röd bil/moppe/åk 2

Ett jul och nyårstips från mig till dig: Gå tillbaks till bilderna du tog i somras. Slutet på Juni är en hyfsad startpunkt. Botanisera lite bland dem, och jobba dig sedan framåt genom de varma dagarna. Det värmer lite, jag lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han där på första bilden, han med knäskydden, är han en skateboardåkare eller??

Hasse

Elisabet. sa...

Och den havande kvinnan .., å, så vacker hon är!

Johnny Söderberg sa...

Hasse: Jag tror att han var en del av nån slags spexig svensexa.

Elisabet: Graviditet har den effekten på kvinnor, sägs det ju.