tisdag, januari 24, 2012

Fattar inte

Det har startat en ny nyhetskanal, på tv och på nätet. Dygnet runt sänder "TV4 NEWS" nyheter. Nå, ska jag titta på en sån kanal blir det nog på nätet, så jag sökte upp tv4-sidan "Så här kan du se TV4 News".

Därinne fick jag den där märkliga "Är detta på låtsas eller på riktigt?/Är det på allvar eller på skoj/Jag förstår inte riktig"-känslan som jag tycks få allt oftare nu för tiden (senast förresten med den där Bengt Ohlsson-artikeln).

Ta den här bilden, till exempel - en allvarlig Bengt Magnusson, omgiven av leende yngre (än honom) kvinnor. Lite tupp i en hönsgård liksom. Är detta ironi eller seriöst?



Eller en bild lite längre ner, föreställande ett par figurer (ett par nyhetsankare kanske) som poserar och är färglagda som vore de på en filmaffisch från sent nittiotal, typ. Är detta en en kul vink åt tv/film-schabloner, eller tror de att de är coola bara, typ att de är Mulder & Scully eller nåt? Inte vet jag.



Eller själva titeln på kanalen förresten: "TV4 NEWS". Vaddå, är kanalen riktad till en engelsktalande publik och således sänds på engelska språket? Inte vad jag kunde höra.

4 kommentarer:

Clam sa...

Haha, Bengt "M" Magnusson med sina Nya Charlies Angels. Hur ska de leva upp till det här? Kicka omkring med intervjuobjektet mellan frågorna?

Men Mulder är ngt kortare än Scully. Ett alldeles för grovt brott mot genrereglerna. Å andra sidan är det kanske inte alls Scully, utan seriens skurka? I så fall passar det sig perfekt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Är tjejen förresten inte lite lik Rob Lowe?

Clam sa...

Nä den här ser betydligt tuffare ut. Det rör sig helt klart om storyns bitch. Troligen utomjording. Blöder saltsyra.

stationsvakt@gmail.com sa...

I rymden kan ingen höra dig se på TV4.