onsdag, februari 29, 2012

Månen, Jupiter, Venus och löpning

På bussen hem från jobbet satt jag och facebookade i mobilen. Jag såg att Maria skrev att Månen, Jupiter och Venus låg i en rad. När jag klev av bussen på Klarabergsviadukten vände jag ögonen mot himlen och såg. Det såg fint ut. Sen hemma, efter pendelresan och mathandlandet, befann jag mig på skogåstorget. Månen, Jupiter och Venus låg fortfarande i rad, fast här svävade Venus alldeles ovanför kyrkans kors. Detta kändes som ett tecken, men fan vet på vad.

Månen, Jupiter, Venus & kyrkan i Skogås

Väl hemkommen kände jag fortfarande dragningen från rymden. Jag gick ut på balkongen och tittade. Därute kände jag inspiration att köra en löprunda. I och för sig kände jag mig inte helt i toppform efter arbetsdagen. Klockan närmade sig åtta och jag var rätt dränerad på kolhydrater. Men ändå, känslan av tomhet i hjärnan som brukar uppstå i slutet av mina rundor är rätt oslagbar, så jag drog på mig springpaltorna och drog ut. Det blev en halvtimmesrunda.

Man sover rätt gott på sånt, men innan jag somnade låg jag och tänkte på sommaren, den som antagligen kommer om några månader. Jag tänkte att ... tänk om jag kan springa en hel timme då ... Fast det lät osannolikt - knäna börjar redan ge sig till känna. Kanske behöver jag bättre skor. Och på tal om skor - när jag kom till jobbet morgonen efter så filmade jag en skoputsmaskin.

12 kommentarer:

Clam sa...

Det lär vara så att himlakropparna ställer sig på rad för att få Tomas di Leva att ställa upp i Melodifestivalen.

stationsvakt@gmail.com sa...

Men han ÄR välan redan med?

Clam sa...

Jo, men ifall han skulle få kalla fötter. Som Ranelid. Stjärnorna är hellre safe than sorry.

stationsvakt@gmail.com sa...

Som av en tillfällighet blir en bit av slutet på namnet Ranelid början på namnet Dileva - om man tänker Ranelid baklänges då.

Clam sa...

Kusligt. Då är det kanske di Lenar som får ett handtag från ovan.

stationsvakt@gmail.com sa...

Huvudsaken att de, när de sjunger, tar i från Di Afragman.

Clam sa...

di leva = hävstångseffekt, di lena= med andetag (googleöversättningar) Två hävande bröstkorgar. Det finns nån slags mysko kopplingen mellan de här två. Och så raden av himlakroppar på det. Det verkar vara nåt stort på gång. Frågan är vad.

stationsvakt@gmail.com sa...

DiLeva, han är ju Jesus. Han kör ju hela frälsargrejen och så. Ranelid är Jahve. Han säger ju att i skall föröken eder (kvinna: säg icke nej till mannens säd).

Clam sa...

Och båda är med i Nyköping! Inte konstigt att stjärnhimlen får fnatt. Knappt man vågar titta.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ja jag vågar då inte.

Lisas syster sa...

Kan inte låta bli att skratta högt åt herrarna... Håller med, något riktigt konstigt är i görningen. :-D

stationsvakt@gmail.com sa...

:D