söndag, mars 18, 2012

Gråa bilder och 3D-ljus på hus

Om nån vecka tar mitt betal-kontot på flickr slut. Det betyder att endast de 200 senaste bilderna av mina (i skrivande stund) 3200 bilder där kommer att synas. Varken jag eller nån annan kan se bilderna innan dessa. De försvinner dock inte för alltid, utan ligger gömda tills den dan jag får för mig att fylla på med 25 nya dollar. Men den dan ligger i nån slags framtid, jag har andra prioriteringar just nu. I vilket fall som helst - med risk för att låta lätt inbilsk så säger jag i alla fall att passa på att titta på bilderna, några dagar till. De är inte fototekniskt särskilt bra, men här och där tycker jag att jag har fångat en del kul motiv.

Fast på sistone vete fasen. Kameran har superkrånglat och håller på att lägga av, och bilderna jag har tagit har tenderat till att vara väldigt gråa och dystra. De kanske är på det viset för att de sörjer betal-kontot och kameran. Här är några från i förrgår.

På Pizzeria Oasen 1

Pappersservett 2

Pappersservett 1

Korsvägar

Träsk 2

Från grått till färggrant. Jag var nere vid Slussen igår kväll och kikade på nån slags ljusshow. Det var nån typ av laser som projicerade 3d-animationer mot stadsmuseets vägg. Eller fan, jag vet inte vad det var för teknik som användes, rätt häftigt var det i alla fall. Jag filmade lite med mobilen.

8 kommentarer:

Martin Klasch sa...

"endast de 200 senaste bilderna av mina (i skrivande stund) 3200 bilder där kommer att sluta att synas" minus "att sluta", eller hur?

Stefan Jansson sa...

Hur är det med bloggade bilder där du använt html-koden och klistrat in den i blogger? De bilderna borde man fortfarande kunna se utanför flickr.

Stefan Jansson sa...

Har du testat Pinwheel? Ny sajt skapad av ett par av de coola människor som en gång i tiden startade flickr.

https://pinwheel.com/

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag förstod inte riktigt vad du menade där. :)

stationsvakt@gmail.com sa...

Ja, fattas bara. De borde synas.

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag fattade inte riktigt vad Pinwheel är.

h.skoldebjer sa...

Lite märkligt att de 200 senaste bilderna slutar att synas, borde väl vara de 200 äldsta, eller?

stationsvakt@gmail.com sa...

Oj. Nu fattar jag vad P-E menade. Ändrar.