fredag, juni 01, 2012

En ynglings memoarer

Under 80-talets första hälft dök det upp ett seriealbum som hette "En ynglings memoarer" (franska Wikipedia) och som handlade om en yngling. Jag var rätt inne på serier på den tiden så jag köpte albumet. Och eftersom jag själv var en yngling då så tyckte jag att historien var rätt träffande. Jag gillade "En ynglings memoarer" och det är verkligen en rätt skön historia som berättas. Jag äger fortfarande detta album, fast det är rätt slitet nu.



Det verkar som att detta album också blev film. Tydligen kom filmen 1984 och hette då "P'tit con". Har jag sett den? Jag minns fan inte.


Vänster: Filmaffischen. Höger: En sida ur albumet (förstora).

Om jag har sett den så minns jag det i så fall inte. Jag skulle vilja se den, för när jag kollade om det fanns några snuttar på youtube - vilket det gjorde - och tittade på dem, så fick jag för mig att det verkar vara en kul och fin film. Jag fick de vibbarna.





Har du sett den? Var den bra?

Inga kommentarer: