torsdag, juni 14, 2012

Kraftdjuret

En jobbarkompis uppmärksammade mig på att det finns en kursgård där, enligt honom, det mesta verkar vara rätt "flummigt". Ängsbacka. Jag kollade in sidan och jodå, där fanns en hel del som nog kan beskrivas som "flum". Men jag ska inte raljera, för jag tycker sånt där är lite kul och spännande, även om jg själv inte skulle vilja delta.

Fast en del saker låter verkligen rent komiska. Till exempel finns det en kurs som heter TantraLila, och på dess sidas räknas ett gäng saker upp, och avslutas med: "Då är detta en kurs för dig.".  En av dessa saker lät så kul att jag vill dela med mig av den.



Istället för att kopiera texten spelade jag in ljudet med Google translate - bara för att jag kände för't.

Alltså: "Vill du möta och dansa ditt kraftdjur i det magiska rummet?". Man har uppenbarligen glömt ett med, så istället för "dansa med ditt kraftdjur" blir det "dansa ditt kraftdjur", och det gör det hela lite extra kul, tycker jag.

1 kommentar:

Carl Johan Rehbinder sa...

Hej!

Det är inte ett misstag, och jag har inte glömt ordet "med".

Det ska stå precis så här:

"Vill du möta och dansa ditt kraftdjur i det magiska rummet?"

För det handlar inte om att du ska dansa MED ditt kraftdjur, utan att du faktiskt dansar din kraft, genom ditt kraftdjur.

Detta är en mångtusenårig visdom genom shamanistiska traditioner, och faktiskt inte flummigt alls!

:-)