fredag, juni 08, 2012

Skriv med bilder

Via Resumé hittade jag ett verktyg som jag tyckte var kul. The ImageLanguage (beta) heter det, och funkar som så att varje ord man skriver översätts till en bild, den bild som motsvarar den första bild-sökträffen på det ordet i Google. jag testade. Först klistrade jag in lyricsen från en hel låt, men det blev kanske lite för tungjobbat för verktyget (eller så var det datorn bara) så istället testade jag att lägga nåt jag skrev på twitter igår kväll på väg hem från jobbet, och det blev lagom. Så här blev mitt mästerverk.



Snyggt, eller hur - ett slags moderna hieroglyfer Och här är texten jag klistrade in.

De pratar om Borgerna i en podcast i mina lurar. Jag glor slött ut genom tågfönstret mot Farsta strand .. ser ordet BORG klottrat på en mur.
20:52 - 7 juni 12 via Twitter for Android.

Inga kommentarer: