fredag, augusti 03, 2012

Mellan tjoande paradister och tjafsande demonister

Jag brukar ju fota prideparaden, och jag gillar att fota (gärna tjafsiga) demonstrationer av allehanda slag, och imorgon, lördagen den 4:e augusti, krockar varsit exempel av de bägge. Men de krockar förhoppningsvis inte fysiskt, utan bara tidsmässigt.

Prideparaden utgår från Humlegården klockan tretton. Den tar sedan vägen Birger Jarlsgatan, Kungsgatan, Sveavägen och sedan vidare och vidare för att så småningom landa vid Tantolunden, ca klockan 15.

I samma veva kommer EDL (och nån slags svensk motsvarighet) och anti-EDL att krocka ihop borta vid Norra ban respektive Norra Latin. I ärlighetens namn har jag ingen superkoll på någon av dessa två grupperingar, men det blir säkert intressant att plåta dem.

Så jag tänkte göra så här. Jag fotar priden från korsningen Kungsgatan/Sveavägen. När klockan sedan närmar sig 14.00 bör en stor bit av den ha passerat, och då knatar jag över till de andra och fotar där med.



Men det är brorsans kamera jag ska ha, så jag kanske närmar mig den senare nämnda med viss försiktighet. Man vet ju aldrig.

Inga kommentarer: