söndag, november 18, 2012

Man pratar om Ubik

Kikar man runt därute finns det en massa bra podcasts om en massa intressanta saker att hämta ner. Bland annat filmrecensioner. Och bokrecensioner. Ett exempel på det senare fann jag häromdan. Man sitter och snackar om Philip K. Dick-klassikern "Ubik" i över en timme, och eftersom jag alltid har tyckt att böcker av honom är finfina så var jag rätt nöjd över fyndet. Här kan ni ladda ner det.

Boken "Ubik" är verkligen en bra bok. Det var dock många år sedan jag läste den så jag har glömt de flesta detaljerna. Bland annat har jag glömt hur fasonen på klädskicket är i den framtidsvärld (1992) som skildras, men nu blev jag påmind. Och för att påminna även dig, och i förhoppning av att du ska bli sugen på att lyssna på podden, har jag klippt ut just den biten. Jag tyckte den var rätt kul.

Inga kommentarer: