onsdag, december 05, 2012

Min snömorgon

Sådärja, idag tog det en och en halv timme eller mer att ta sig till jobbet. Snö + blåst = snörök och dyner = igensnöade växlar. Jag blev sittande på pendeln strax innan Älvsjö.



Men jag led inte så mycket eftersom jag hade en kul podcast att lyssna på, och den satt jag för mig själv och småskrattade åt. Den här lyssnade jag på.

Väl på jobbet sen, när jag stod framför den runda väggspegeln och snörde på mig slipsen, fick jag för mig att jag hade en yrselattack. Några snabba tankar for genom mitt huvud; "Är jag sjuk? Har jag en hjärtattack? En hjärnblödning?" innan jag förstod att jag faktiskt inte var yr, utan hade råkat armbåga till spegeln, som nu vobblade fram och tillbaks mot väggen.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Oj, oj, oj ..., vilket snöoväder ni har! Här kom det drösvis häromdagen, men nu är det lugnt .., snön ligger kvar - det är riktigt fint -, men armar bilister i era trakter!

stationsvakt@gmail.com sa...

Skulle vara trevligt om den bara lade sig nu och inte växte mer men låg kvar över jul.

Monet sa...

Usch, fy farao som ni har det. Jag ska inte hålla på och tjata om mitt Provence men nog är jag bra glad att jag sitter här med blå himmel, sol och 13 grader varmt istället för det där!! Minns hur insnöade och utan el vi var när vi bodde på skärgårdsön också. Brrr.

stationsvakt@gmail.com sa...

Monet: Ja här är det inget vidare. Du behöver inte vara avundsjuk. :)

h.skoldebjer sa...

Här har vi bara ynka 20 cm snö.

Ha ha ha....skönt att du inte hade en hjärtattack eller en hjärnblödning.

stationsvakt@gmail.com sa...

hasse: hehe, jag klarade mig den här gången.
en halvmeter snö fick vi på en dag här. rätt mycke.