fredag, mars 15, 2013

Testar Feedly

Sedan gårdagens Der Untergang-känslor angående den förestående nedmonteringen av Google Reader har jag nu lugnat ner mig lite grand. Jag har, i väntan på att något bättre ska dyka upp, skaffat mig en rss-läsare som verkar funka: Feedly.

Den är långt ifrån klockren, och dess mobil-app är bara jobbig, men den funkar tills vidare.  Det finns olika vyer att se på sakerna man prenumererar på. Jag har ställt in det så att det åtminstone liknar Google Reader lite grand som jag hade det.



En jobbig sak med Feedly, förresten, är att mapparna/kategorierna i sidebaren visar att det finns noll feeds i dem, när man har läst feedsen.



Detta är störande - mapparna/kategorierna borde istället helt försvinna ur ens åsyn när de är tomma. Fast det kan ju röra sig om handhavandefel från min sida. Nåväl, tills det kommer ett bättre alterntiv kör jag med Feedly.

Inga kommentarer: