onsdag, september 14, 2005

Mönster och bloggsök

Som jag har skrivit förr, så har jag ett lätt anlag för paredolia (jag vet inte om man kan skriva så) - jag har lätt för att föreställa mig att molnet liknar en ko, eller att trädgrenen liknar ... en hårddisk till exempel. Sån är jag, och säkert vi alla i olika grader. Men - här behövs det inga anlag, inte om man har minsta lilla snuskiga fantasi i alla fall.

Vad jag däremot inte har anlag för, det är att hitta tillbaks till gamla saker jag har skrivit. Därför var det tur att jag hittade en ny Bloggergrej idag: Blogger Blog Search (beta). Utan den hade jag aldrig hittat tillbaks till paredoliaposten, inte en chans.

I advancedläget kan man välja att söka inom en viss blogg-url, inom vissa datum osv. Ja, som på en vanlig advancedgoogling helt enkelt. Jag har en känsla av att Blog Search kommer visa sig ovärdeligt för mig.

Inga kommentarer: