måndag, januari 30, 2006

Fem saker jag är bra på

Myck'e meme blir'e. Den här gången är det Mickey som har skickat den (jag skickar inte vidare förresten - mema vidare den som läser detta och känner för det): Fem saker jag är bra på:

1. Jag är bra på att simma, och snabb. Trots att det nu är tjugotre år sedan jag lade av med simmande, så är jag praktiskt taget alltid bäst och snabbast i alla badsituationer.

2. Jag är bra på att komma upp på morgnarna. Trots att det har blivit tyngre med åren, masar jag mig ändå upp efter långa ligga-vaken-och-titta-upp-i-taket-nätter.

3. Jag är bra på att lägga märke till vad som snart kommer att bli mode. Trots att jag varken har råd eller lust att följa moden själv, så ser jag på ett tidigare stadium än de flesta vad som kommer att gälla för den stora massan en bit framåt.

4. Jag är en bra lärare. Förutsättningen är bara att jag behärskar det jag ska lära ut själv - gör jag det brukar jag kunna lära ut det på ett bra och pedagogiskt sätt, har jag märkt.

5. Jag är bra på att förtränga saker. Har jag goda grunder att misstänka att jag har en svår sjukdom - till exempel - så kan jag rätt snabbt förpassa misstanken inåt - ludda in den i fetvadd och snudd på glömma den. Samma är det med pengar. När jag tänker efter så har jag nära nog utvecklat förträngandet till en konstform.

Jag märker här att jag även är bra på att säga "Trots att". Jag gjorde det tre gånger på en fempunkters-lista nyss. Jag är även bra på att överdriva användandet av talstreck - jag gör det alldeles för ofta och i fel sammanhang.

---
Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: