fredag, januari 27, 2006

Min blogg hör hemma

Jag var inne och kollade på Bloggtoppen hur jag står mig i en besökarjämförelse. Jorå, i skrivande stund befinner jag mig på 53:a plats. Då fick jag för mig att kolla upp mina närmsta grannar på listan, för att se om vi på något vis "hör ihop" - om vi kanske skriver liknande saker och därför har ungefär lika många läsare.

Nu tycker ju inte jag att min blogg direkt liknade nån av dessa grannar, men tänk om det är ämnena vi berör som tangerar varandra - att vi skriver om ganska lika saker. Döm själva:

48 -
Mest om mode
49 -
Mest om sex
50 -
Mest om skvaller
51 -
Mest om dansband
52 -
Mest om smink
53 - Jag då'rå
54 -
Mest på engelska
55 -
Mest om mode
56 -
Mest om mode
57 -
Mest om mat
58 -
Mest om mat

Man får lista snabbt, för medan jag höll på så föll jag två placeringar, från 51 till 53, så det är ingen idé att kolla igen - det är ändå tendensen som räknas. Jag befinner mig alltså mitt bland de grejor folk går igång på: Mat, kläder, sex, dans och skvaller, och på något vis känns det som om min blogg hör hemma rätt bra där.

Inga kommentarer: